• Zapłać po dostawie
  • Klienci oceniają Zandri na 9.4 punktów
  • Ponad 100.000 części w asortymencie
  • Jak łatwo znaleźć części zamienne?
    Sprawdź nasze rysunki rozstrzelonych widoków! Kliknij tutaj

Zündapp

Firma Zünder-Apparatebau-Gesellschaft mbH została założona 17 września 1917 roku przez Fritza Neumeyera wraz z braćmi Thiel (producentami zegarów i narzędzi) oraz Friedrichem Kruppem A.G. (producent stali).

W latach 70. firma Zündapp dostarczała tylko lekkie motocykle, ale sprzedaż motorowerów, mofa i mokicków w Niemczech stawała się coraz trudniejsza. Wprowadzenie obowiązkowych kasków w 1978 roku spowodowało spadek sprzedaży, podobnie jak wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Co więcej, Zündapps były znacznie bardziej wytrzymałe, ale przez to również znacznie droższe niż inne motorowery i lekkie motocykle.

W latach 70. firma Zündapp kontynuowała prace nad serią 517. Modele GTS 50 były nowocześniejsze i bardziej eleganckie, ale miały zasadniczo te same, teraz chłodzone powietrzem silniki. Pojawiały się na rynku w różnych wersjach. W 1973 roku Zündapp wprowadził GTS 50 Super i chłodzoną wodą wersję tego holenderskiego motoroweru. W 1976 roku wprowadzono chłodzoną wodą wersję popularnego KS 50.

W latach 80. wypuszczono szereg zaktualizowanych modeli, w szczególności Hai 50, który wyróżniał się naklejkami z zębami rekina w wersjach ulicznych i enduro. Ze względu na zmienione niemieckie ustawodawstwo powstały modele o pojemności 80 cm3, które brały również udział w Mistrzostwach Świata w wyścigach szosowych. Stefan Dörflinger zdobył tytuł 80cc w 1984 roku na swoim Zündapp, podczas gdy Zündapp zdobył również tytuł konstruktorów. Jednak rynek lekkich motocykli i motorowerów został w międzyczasie przejęty przez japońską konkurencję.

Zundapp
Filtry
Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 9

na stronę
Ustaw kierunek rosnący
Filtry
Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 9

na stronę
Ustaw kierunek rosnący